2024. február
A havas, ónos esős januárban nagyon jó sikerültek a 7-es tanulók szóbeli vizsgái történelemből. A félévzárás is eredményes volt, felvételizőink is kitettek magukért. A magyar kultúra napja alkalmából, január 22-én a 7. osztály méltó ünnepi műsort készített, melyet iskolatársaik iskolarádión keresztül hallgathattak meg.
A többnyire hómentes január és február számos színházi eseményt kínált alsósainknak. A 4.b a Kolibri színházban járt a Macska voltam Londonban című előadáson. Az 1. évfolyam Csukás István A téli tücsök meséi című előadását a RAM-ban tekintette meg.
A karácsonyi ünnepek fahéjas-gyömbéres-ánizsos illatát felváltotta a báli időszak, iskolánkban nevezetesen a farsang.
Az alsós jelmezes felvonulást Rakonczai Máté mentalista és illuzionista – (értsd: bűvész) 46 perces gyermekprogramja tette élménydúsabbá, amelyet vetélkedők, táncok, zenés mulatság és rengeteg finomság elfogyasztása követett. Egy igen édesszájú 3. osztályos tanítványom boldogan jelentette, hogy „megtörtént a csoda: sikerült tele ennem magam csokival”. Rakonczai Máté személyében igen kedves személyt ismertem meg a műsor utáni beszélgetésben. A korábbi tanárember igen jól érezte magát iskolánkban, és egy kis bűvésztanonccal is diskurált a 4. évfolyamosok közül. Őszinte érdeklődéssel kérdezett, majd nézte meg iskolánkat, az udvarokat és a farsangi ünneplőbe öltöztetett gyermekeket, termeket.
Idén, a hagyományos jelmezes felvonulást és zenés mulatozást a minden negyedik évben az iskola épületében töltött éjszakai bennalvás lehetősége is érdekessé tette. Az évfolyamok között dúló sportversenyeket vegyes korcsoportú vetélkedők tarkították, és az osztályok olykor elvonultak zártkörű foglalkozásaikra osztályfőnökükkel. Népszerű volt az iskola különböző – nem titkos – adatairól szóló játék, amelyben főként a becslés és találgatás kapott hangsúlyt. Az éjjeli pihenő, az „alvás”, a saját osztályteremben volt. A vetélkedőkkel, sportos játékokkal, tánccal, és több meglepetéssel is tarkított programot – természetesen – a már-már elhagyhatatlan esti pizzarendelés koronázta meg.
Február elején nyolc nap alatt tehát három rendezvényt tartott iskolánk. A tankerületi Komplex angol tanulmányi verseny szóbeli fordulójával kezdjük a hetet, ahol 50 gyermek 5 mezőnyben, 3 fős zsűrik előtt igyekezett tudása és képessége legjavát megmutatni. Igen szép eredménnyel végeztünk.
Farsang farkán, húshagyó kedden iskolánkban idén is az angolos iskolai vetélkedőnk, a Pancake-day zárta a báli időszakot. Felsőseink rengeteg palacsintakülönlegességgel érkeztek a nagy nap alkalmával, a zsűri pedig kóstolót kapott. Nem csoda hát, ha mindenki nagyon várja ezt az egyébként játékos rendezvényt, hiszen a gyomornak kedves falatok mellett szakmai 5-ös érdemjegyet és az Erdőaljás jutalmazási rendszerben további 1 pontot kaptak a rendezvény résztvevői. 34 tanulónk így közelebb jutott az év végi 1 napos iskolai kiránduláshoz. Ezt a tanítási napot tehát, az alapítvány támogatásával házon kívül tölthetik majd kísérő pedagógusaik társaságában.
A Pesti Magyar Színházban 4.b-seink az Időutazó című darabot látták, hatalmas tapsviharral köszönték meg az előadást.
Az első Suliváró foglalkozásunk remek hangulatban zajlott. A többtucat ovis jókedvűen követte a tanító néniket a könyvtárból kiinduló, és egészen a tornateremig tartó kincskereső játékban. Következő alkalommal március 7-én várjuk szeretettel leendő elsőseinket ismerkedésre, akklimatizálódásra Németi Varga Andrea és Mikesné Antóczi Krisztina tanító nénik vezetésével.
A szokásos iskolai fotózás mindig vidám perceket hoz a tanítási napokba. Az osztályfényképeken kívül családi és baráti csoportok is lencse elé ugranak. Évekkel később is van mit felidézni a gyermekek ilyenkor többnyire bohém magatartásán.
A holokauszt és egyéb diktatúrák áldozatairól nagy felsőseink osztálykeretben emlékeztek meg.
Március 4-én kezdődnek az országos kompetenciamérések, melynek keretében elsőként a 7. évfolyam diákjai vesznek részt három napon át a szövegértés-matematika, természettudomány-angol nyelv és digitális kultúra-történelem méréseken.
K.E.